SOK Viljan

SOK Viljan är en förening med cirka 500 medlemmar som främst sysslar med orientering och skidåkning. Vi har även tipspromenader, disco-gympa och andra motionsaktiviteter, såsom Hittaut i vår verksamhet.

Orientering
Bland Viljans medlemmar är vi ca 100 st aktiva som regelbundet deltar i tränings- och tävlingsverksamhet i orientering. Bland dessa finns alltifrån nybörjare till elitorienterare i åldersgrupperna 8 till 80 år.

Träningen bedrivs både enskilt och gemensamt och målet för många är goda resultat i tävlingar såsom olika mästerskap, 10-mila och O-Ringens 5-Dagars.

Klubben bedriver en omfattande ungdomsverksamhet. Denna syftar till att dels lära ungdomar orientera och dels till att ge dem ett vettigt umgänge med vår idrottsplats skogen.

Årliga arrangemang är nationell OL-tävling, Hittaut, nybörjarkurser m m.

Skidor
Viljans skidsektion har då vädrets makter är med oss, längdåkning och skidorientering på programmet.

Genom klubbens egna skotrar kan fina spår erbjuds klubbmedlemmarna och allmänheten vid vår klubbstuga Linghem.

Skidsektionen ansvarar också för Ungdomstävlingar, Märkestagning mm.

LINGHEM - vår klubbstuga.
Vår klubbstuga ligger i Hycklinge ca 7 km NV Oskarshamns centrum.

Här finns en karta med vägbeskrivning till stugan.

Stugan är vår givna träffpunkt sommar som vinter.

Här finns fina löpspår i vacker natur, skoterkörda skidspår, dusch och bastu.

Höst och vintertid är vår servering öppen för allmänheten, då vi bl.a. arrangerar tipspromenader.

Vill du hyra klubbstugan till träningsläger, konferens eller fest?
Priser och kontaktuppgifter för att hyra stugan.

Som Du ser är SOK VILJAN en klubb för alla
så vill DU bli medlem, kontakta bara någon i klubben så fixar vi det!